Τρίτη 29 Μαρτίου 2011

Οτι είναι πετυχημένο, απομακρύνεται


Αγαπητοί συνεργάτες και φίλοι, Μετά από έξι χρόνια συνεργασίας αποχωρώ από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και μαζί τερματίζεται η παρουσία των Ημερών Ανεξαρτησίας, του παράλληλου τμήματος του Φεστιβάλ που είχα την τιμή να διευθύνω όλο αυτό το διάστημα. Οι λόγοι της απομάκρυνσής μου, η οποία είχε προβλεφθεί ήδη από δημοσιεύματα στη διάρκεια του 51ου Φεστιβάλ, δεν είναι δυνατόν να παρατεθούν σε μια αποχαιρετιστήρια επιστολή. Περιορίζομαι να πω ότι οι λόγοι που μου εκτέθηκαν από τη διεύθυνση του ΦΚΘ για τη διακοπή της συνεργασίας μας ξεκινούσαν από την “δικαιολογία” ότι το Φεστιβάλ θα προχωρήσει σε ακόμη μεγαλύτερες μειώσεις στο πρόγραμμά του (το τμήμα ήδη λειτούργησε και στην περσινή διοργάνωση με τον μισό αριθμό ταινιών, με αυστηρά μειωμένο προϋπολογισμό και χωρίς άλλο προσωπικό εκτός από εμένα) και έφτασαν δυστυχώς μέχρι τα όρια της συκοφαντίας. Σε κάθε περίπτωση αισθάνομαι ιδιαίτερα υπερήφανος για ό,τι κατάφερα στα έξι αυτά χρόνια διευθύνοντας ένα τμήμα που κατάφερε να καθιερωθεί τόσο στη συνείδηση του κοινού αλλά και να κερδίσει την εμπιστοσύνη των επαγγελματιών του εξωτερικού και της χώρας μας παρουσιάζοντας στο κοινό του Φεστιβάλ σχεδόν 300 ταινίες νέων στη συντριπτική τους πλειοψηφία δημιουργών, αφιερώματα, εκθέσεις και πρωτότυπες συνεργασίες με τη μουσική σκηνή της Θεσσαλονίκης. Ακόμη και στην τελευταία μου χρονιά και κάτω από εξαιρετικά πιεστικές συνθήκες κατάφερα να παρουσιάσω στις Ημέρες Ανεξαρτησίας μια πλήρη αναδρομή στο έργο του Απιτσατπόνγκ Βιρασετακούν και να έχω την τιμή να τον έχω καλεσμένο μου ή να εξασφαλίσω στο Φεστιβάλ την παρουσία ενός σκηνοθέτη όπως ο Ντενίς Βιλνέβ. Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την συνεργασία μας όλα αυτά τα χρόνια και ελπίζω πολύ σύντομα οι δρόμοι μας να συναντηθούν και πάλι, παραμένω άλλωστε ενεργός στο χώρο της κινηματογραφικής κριτικής.

Λευτέρης Αδαμίδης

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Λυπάμαι. Πραγματικά λυπάμαι. Ιδαίτερα όταν αναλογίζομαι ποιοι έχουν μείνει μέσα.

Το ID ήταν μακράν το πιο ενδιαφέρον τμήμα του φεστιβάλ, από θέμα περιεχομένου και καλεσμένων, καθώς και innovative ματιάς.
Και, ειλικρινά, αν ακούσω άλλη μια φορά να το συγκρίνουν με τους Ανοιχτούς/Νέους Ορίζοντες, θα ξεράσω. Νισάφι.